Het is altijd verstandig om een klein onderzoek te doen.

Zakendoen is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Maar hoe weet je wat voor vlees je in de kuip hebt, wanneer je bijvoorbeeld je kostbare Mercedes-Benz oldtimer of klassieker voor de eerste keer achterlaat bij een onbekende garage? Het is altijd raadzaam om zelf even een klein onderzoek te doen. Dit begint uiteraard bij de website van het bedrijf. Heeft het bedrijf een overzichtelijke en professionele website? En dan bedoel ik niet zomaar een website, maar een unieke website die je goed informeert over het vakgebied van het bedrijf. En, wie zijn de mensen achter het bedrijf?

Daarnaast is het belangrijk om naar de reviews te kijken. Zijn deze overwegend positief? En, niet te vergeten, in deze moderne tijd: heeft het bedrijf een Facebookpagina? Wellicht is Facebook voor u niet interessant en kijk u daar zelf nooit op. Maar een Facebookpagina kan snel veel informatie geven over de betrouwbaarheid van het bedrijf waar je zaken mee wilt doen. Wat delen ze met de buitenwereld? En wordt er daadwerkelijk serieus gewerkt aan Mercedes oldtimers?

Stolk Balkbrug bestaat dit jaar 75 jaar!

Via de inschrijving bij de Kamer van Koophandel kun je eenvoudig achterhalen hoelang een onderneming al bestaat. Bij de inschrijving van Stolk Balkbrug is te zien dat het bedrijf sinds april 1950 is geregistreerd. De eerste generatie schreef zich in als koopman. . En net na de oorlog handelde koopman Stolk in van alles en nog wat; huizen, paarden, rijtuigen, vee, groenten, Schotse verwarmingsketels, tweedehands auto’s en verder in alles wat los en vast zat. Ook zijn vrouw, Francine, was een hardwerkende zakenvrouw uit Kralingen. Dochter van een groot ondernemer, misschien was zij zelfs wel de baas van de zaak.

De tweede generatie heeft 2 rechterhanden en houdt zich graag bezig met techniek; verkoop van tweedehands auto’s, paarden veewagens bouwen, graafmachines en shovels spuiten, van twee halve auto’s weer één goede lassen, historische rijtuigen restaureren, oldtimers restaureren. En weer staat er een hard meewerkende zakenvrouw naast. Dit keer een dochter van een koopman, wellicht was zij wel de baas van de zaak.

Stolk verhuist in 1978 van regio Rotterdam naar Balkbrug

In 1978 besluiten deze twee generaties om van de regio Rotterdam naar Oud Avereest, gemeente Balkbrug, te verhuizen. In 1985 wordt daar een nieuw bedrijfspand gebouwd achter een dubbele landelijke woning.

Inmiddels is de derde generatie actief binnen het bedrijf, en ook deze generatie heeft een passie voor techniek. Mercedes-Benz is van jongs af aan zijn grote liefde, maar daarnaast kan hij alles maken wat zijn ogen zien. Ook hier is er een stabiel thuisfront dat de vierde generatie voorbereidt op de toekomst van het bedrijf.

Bent u in het bezit van een Mercedes-Benz oldtimer of klassieker?

Bent u in het bezit van een Mercedes-Benz oldtimer en wilt u kennis maken met ons bedrijf, maar dan vandaag nog een 1e afspraak.

 

 

Ja, wij bieden volledige aircoservice, inclusief retrofitten van R12 naar R134a, wat noodzakelijk is bij klassiekers en oldtimers. Wij bouwen (achteraf) geen airco in.

In tegenstelling tot bij een moderne auto vindt diagnose stellen bij oldtimers stapsgewijs plaats tijdens het “sleutelen”. Even “aan een kastje hangen” en wachten op een uitslag waar u zelf mee verder kunt is dus niet mogelijk.

Nee, wij reviseren of repareren alleen onderdelen voor oldtimers waaraan in onze eigen garage gewerkt wordt. Zo staan we garant voor de kwaliteit.

Ja, geef dit vooraf aan en wij bewaren alle vervangen onderdelen voor u.

Jazeker. Dit werk voeren wij uit. Zie onze website voor meer informatie.

Wij reviseren alleen automaatbakken en alleen van Mercedes oldtimers waaraan in onze garage gewerkt wordt.

Ja, maar let op! Alleen tijdens grote onderhoudswerkzaamheden in onze garage aan Mercedes oldtimers of klassiekers.

Dit begint bij de benzinetank, verder naar brandstofpomp / brandstofpakket, benzine- leidingen en slangen e.d.

Afhankelijk van welk injectiesysteem; het reviseren van de brandstofverdeler (spinnenkop), vervangen van injectoren, warmloopregelaar e.d. of het reinigen van injectoren en opnieuw aanzetten van benzineslangen.

Nee, wij werken alleen rechtstreeks voor de eigenaar van de oldtimer. U kunt uw klant wel doorverwijzen naar onze garage, waar hij zelf de regie overneemt.

Comments (1)

Geen reacties mogelijk.