Professionele revisie van het originele injectiesysteem is een verstandigste keuze
Veel brandstofverdelers, ook wel genoemd spinnenkop, zijn de afgelopen jaren gereviseerd met goedkope “EBay setjes” van lage kwaliteit. Helaas zijn deze revisies vaak teleurstellend gebleken voor diegenen die ermee hebben gewerkt. We ontvangen dan ook regelmatig telefoontjes van eigenaren van klassieke auto’s en collega garages die na een dergelijke revisie van de spinnenkop het probleem hebben dat de auto na een tijdje nog slechter loopt dan voor de revisie, of nu zelf helemaal niet meer start. Vaak worden er ook fouten gemaakt bij het terug monteren van de gereviseerde spinnenkop, waardoor deze snel weer problemen geeft. Helaas is goedkoop in dit geval duurkoop. Het zijn voornamelijk deze slecht uitgevoerde revisies van het injectiesysteem die leiden tot het advies om de klassieker beter om te laten bouwen naar een moderner injectiesysteem. Een uitweg om de problemen op te lossen. Wilt u weten of het beter is om ook uw klassieker om te laten bouwen, lees dan verder.
Professionele revisie Mercedes brandstofverdeler / spinnenkop
Het revisieproces omvat het grondig inspecteren en reinigen van de brandstofverdeler, het vervangen van versleten onderdelen door hoogwaardige revisie onderdelen en het kalibreren van het systeem volgens de specificaties van de fabrikant. Dit garandeert een nauwkeurige brandstofdosering en optimale prestaties van het injectiesysteem. Bovendien kan een professioneel gereviseerd origineel injectiesysteem de waarde van een klassieke auto behouden, aangezien puristen vaak de voorkeur geven aan het behouden van de authenticiteit.
Monteren en afstellen van een gereviseerde brandstofverdeler
Als de brandstofverdeler met de juiste revisieonderdelen is gereviseerd en de revisieafdeling heeft verlaten moet hij weer worden terug gemonteerd op de luchtweger. Tevens moeten de overige componenten van het brandstofsysteem ook gecontroleerd worden op eventuele problemen, anders kan uw net vakkundig gereviseerde brandstofverdeler opnieuw beschadigd raken. Om deze reden verkopen wij ook bij voorkeur geen gereviseerde brandstofverdelers. Daarna kan de motor worden afgesteld met de juiste Mercedes-Benz test apparatuur.
Probleem injectiesysteem vaak opeenstapeling van kleine storingen
Een probleem in het injectiesysteem komt eigenlijk nooit alleen door een kapotte spinnenkop, het is vaak een opeenstapeling van meerdere kleine storingen. Uw klassieker is immers al ouder dan 30 jaar en destijds niet gemaakt eeuwig mee te gaan. Vaak zien we ook dat door eerdere verkeerde diagnoses dure onderdelen onnodig gerepareerd of vervangen zijn en dan vaak ook nog met slechte imitatie onderdelen. Deze meestal onbekende “geschiedenis” van uw auto maakt dat het werken aan een Mercedes klassieker met problemen aan het injectiesystemen des te meer het werk is voor een zeer ervaren Mercedes klassieker monteur, die regelmatig specifiek betreft revisie van Mercedes oldtimers bijschoolt in Duitsland. Een dergelijk vakman is helaas niet een nog aanwezige oude monteur in een Mercedes-Benz garage. Hoe spijtig ook, immers in de glorie jaren van uw oldtimer deden deze problemen zich helemaal niet voor en is deze oude vakman van destijds hierin jammer genoeg niet geschoold. Voor bijscholing op dit gebied is kennis van technisch Duits een vereiste, om die reden vaak te moeilijk voor Nederlandstalige monteurs.
Bespreek de mogelijkheden voordat u laat ombouwen
Dus ,voordat u ten einde raad overweegt om toch maar over te schakelen naar een verbouwing van uw Mercedes klassieker naar een modern injectiesysteem, is het raadzaam om eerst de mogelijkheid van een professionele revisie met een vakman te bespreken. Door te investeren in hoogwaardige revisieonderdelen en vakmanschap, kunnen wij ervoor zorgen dat het originele injectiesysteem zijn functionaliteit en betrouwbaarheid herwint.
Maak vandaag nog een afspraak
De kennis van onze monteurs op het gebied van zeer specialistisch onderhoud en reparatie aan Mercedes klassiekers en oldtimers wordt zeer regelmatig in Duitsland bijgeschoold. Jean-Louis Stolk is o.a. Technisch adviseur Mercedes-Benz R/C 107 Club Duitsland. En een door Mercedes-Benz Club Nederland (MBCN) aanbevolen allround Mercedes klassieker specialist.
Heeft u problemen met uw Mercedes klassieker, maak vandaag nog een afspraak voor een 1e inspectie, lees hoe dit in zijn werk gaat.