Mercedes één twee drie of Mercedes w123 ?

De legendarische Mercedes W123 of is het Mercedes één twee drie?

“Mevrouw, ik heb het contactformulier op de site ingevuld voor een afspraak voor een 1e inspectie, maar nog niets gehoord” Vriendelijk antwoord ik; “dat is vervelend. Helaas blijven contact formulieren wel eens “in de lucht” hangen. En vervolgens noteer ik de naam van de beller en zijn contactgegevens voor een terugbelactie door Jean-Louis Stolk zelf.

Nieuwe Mercedes klassiekers liefhebbers

Zoals altijd houd ik een kort gesprekje met de beller, en vraag vervolgens verder naar de patiënt; “Heeft u specifieke problemen met uw Mercedes klassieker?” Waarop de beller enthousiast vertelt dat hij onlangs een Mercedes één twee drie op de kop heeft getikt die hij graag eens wil laten inspecteren. Een auto voor straks na zijn pensioen, samen willen ze op reis gaan en oud worden.  Een één twee drie, oeps niet lachen denk ik. Gek genoeg is het de laatste tijd al een paar keer gebeurd dat er iemand met een Mercedes klassieker één twee drie opbelt. Is dat een nieuwe hype? Of zijn dit gewoon nieuwelingen binnen onze Mercedes klassiekers liefhebbers gezelschap, liefhebbers die we van harte moeten omarmen? Ik houd het op het laatste. Fijn om te merken dat er nieuwe Mercedes liefhebbers bij komen.

Mercedes W123, beste Mercedes gemaakt ooit!

We kletsen gezellig verder, waarin ik uiteraard spreek over mijn eigen trouwe W123, die van geen ophouden weet. Want ja, iedereen hier in de buurt weet dat “oude vrouw  Stolk” al  sinds mensenheugenis met een witte Mercedes W123 uit 1978 rondom het dorp tuft. Zo een die echt nooit opgeeft. Hij is inmiddels gebalsemd met vet, vervolgens cosmetisch beetje opgefrist met spuitbus witte verf en wordt uiteraard overal nagekeken. Ook  “jonge vrouw Stolk” gebruikt inmiddels dit trouwe familielid en vindt nagekeken worden geen enkel probleem. Eenmaal thuis, staat hij een beetje verstopt. Tis toch “het zwarte schaap” van de familie. Opvolgers staan al jarenlang in de rij. En heel soms gaan de dames Stolk dan ook (incognito) op pad met de  iets “jeugdigere” ivoorkleurige Mercedes W123 coupé. U en de beller hebben het nu wel begrepen, het is dus Mercedes-Benz W123 (spreek uit: honderd drieëntwintig)

Wacht even, de telefoon gaat; “Juffrouw, ik heb een één nul zeven en….” Ik onderbreek; “meneer u bent helaas verkeerd verbonden. Wij werken alleen aan Mercedes-Benz klassiekers……”

Het moet nu niet gekker worden 😉

Een Blog bericht van Maria, de assistente van de baas.

 

De letter en eerste 3 nummers van het chassisnummer is de officiële type-aanduiding.

Men spreekt bijvoorbeeld van een 190 230 250 280 300 350 420 450 500 560 600. In combinatie met de letters: SL SLC SE SEL SEC SLK en meer

Wij zijn gespecialiseerd in Mercedes-Benz klassiekers en oldtimers vanaf het eerste uur tot bouwjaar ca. 2000.

Verkrijgbaar in drie verschillende 6-cilinder uitvoeringen. De 230SL, opgevolgd door de 250SL. En vanaf 1968 de vandaag de dag meest gewilde; de 280SL.

U spreekt W123 uit als W honderddrieëntwintig, ook zo met alle andere modellen.

W: Wagen (sedan) S: Sonderklasse (luxe sedan),C: Coupé, R: Roadster, A: Convertible / Cabriolet, CL: Compacte Limousine, V: Verlengde Limousine, GL: SUV

Bijvoorbeeld een w126 SEC is een coupé uitvoering.

Bijvoorbeeld een w126 SEL is een verlengde sedan.

Door zijn tijdloze design, betrouwbare techniek en investeringspotentieel. Een echt icoon.

De W123 is mechanischer en klassieker, de W124 moderner en comfortabeler. Beide zijn geliefd, met een andere rijbeleving.

Een w109 is feitelijk een w108 met luchtvering.

Heel afwisselt, heel veel verschillende r/c 107 SL modellen, maar ook de w187 w136 w180 w120 w108/w109 w111/w112 w113 w115 w116 w121 w201 w123 c123 w124 c124 w126 c126 w210 w140 c 140 w129 en andere.

Achterwielaandrijving, stevige rijcomfort, vaak voorzien van zescilinder lijnmotor of V8. Luxe in een klassiek jasje.

Lees op onze blog pagina het artikel: “Mercedes R / C 107 SL / SLC, uitleg over de verschillende modellen”; 18 jaar geproduceerd van de 350SL t/m de 560SL.

Onder andere de W121 190 SL, 300SL, R107, W108/W109, W111/W112, W113, W123, W116, W126. Ze combineren stijl, techniek en erfgoed.

Op dit moment werken wij alleen aan Mercedes-Benz oldtimers of klassiekers.

Nee, wij werken niet aan  Mercedes-Benz bestelbussen, bedrijfsauto’s, campers of de G-klasse.

We werken niet aan campers.

Wij werken bijna uitsluitend aan benzineauto’s.

We werken niet aan gasinstallaties en liever niet aan auto’s die op gas en benzine rijden.

Helaas werken we niet aan de Mercedes G klasse

U spreekt R107 uit als R honderdzeven.