Mercedes ingezakte stoelen opvullen

Heeft de stoel van uw Mercedes-Benz klassieker extra vulling nodig? Zit u scheef of op gebroken veren en krijgt u rugpijn? Lees verder over de mogelijkheden dit goed op te lossen.

Ingezakte stoelen opvullen

U zit niet meer lekker in uw Mercedes Klassieker en in eerste instantie denkt u , mijn autostoel moet opgevuld worden. Een klusje voor een autostoffeerder. Helaas kan de autostoffeerder vaak niet meer doen dan wat polyether tussen de veren en de stoelhoes schuiven. En het zal zeker iets verandering , maar of het nu een verbetering is…. Vaak houdt het hier voor een autostoffeerder op, meer mogelijkheden heeft hij niet.

Nieuw veerpakket en kokos vulling voor Mercedes klassieker autostoelen

Dat u niet meer zo lekker zit in de autostoel uw Mercedes klassieker is niet zo verwonderlijk. Na 25 jaar of zelfs nog veel langer zijn de veren en de vulling van uw autostoel echt uitgezeten. Opvullen met een stukje vulmateriaal verbetert daar niets aan. Het is tijd voor een degelijke autostoel renovatie. Door het vervangen van het veerpakket en de kokos vulling van uw Mercedes autostoel kunt u weer vele jaren met veel zit plezier rijden in uw Mercedes klassieker of oldtimer. Bij aanvang van de opdracht vragen wij altijd naar uw lengte en gewicht. Want een bestuurder van 2.00 meter lang en 125 kilo zwaar heeft een ander veerpakket nodig dan een bestuurder van 1.60 meter en 60 kilo.

Vulling / vulbanen in de stoelhoes van uw Mercedes klassieker

De vulbanen in de stoelhoes van uw Mercedes-Benz klassieker zitten tussen het leer of MB Tex en een laag katoendoek. Dit katoendoek is na 25 jaar of langer echt helemaal verteerd. U kunt dit probleem herkennen door naar uw autostoel te kijken.  De karakteristieke getikte banen die  bijvoorbeeld bij de w 126, w 123 en w 107 in de stoelhoes gestikt zijn, liggen niet meer netjes in model.  De vulbanen in uw stoelhoes ligt los en de bovenzijde van uw stoelhoes vervlakt. Meteen denkt u weer aan een autostoffeerder.  Een autostoffeerder zal het katoen aan de binnenzijde van de autohoes vervangen  door de stoelhoes onder de naaimachine te leggen en nogmaals over de bestaande stikstels heen te naaien. Dit lijkt een prima oplossing, maar u krijgt dan wel een dubbel stiksel aan de zichtzijde van uw Mercedes stoelhoes. U ziet dan een mooi origineel stiksel en het nieuwe stiksel van de autostoffeerder. Dit betekent dat u nog meer gaatjes in uw leer of MB Tex krijgt, waar op termijn uw hoes op gaat doorscheuren. Niet doen dus. Wij gebruiken een andere techniek en naaien het nieuwe katoen vanaf de achterzijde met de hand vast. En zo zitten de vulbanen weer netjes in model.

Lederen interieur renovatie

Na het vervangen van het katoendoek, het renoveren van de het veerpakket en het vervangen van de kokosvulling kunt u overwegen het leer van uw originele Mercedes klassieker stoelhoezen opnieuw te laten inkleuren / verven.  Laat de originele oppervlakte laklaag van uw Mercedes interieur op tijd restaureren, in elk geval voordat het onderliggende leer door oppervlakte slijtage is beschadigd. Eenmaal beschadigd leer, is niet meer zo goed en mooi opnieuw te verven.

Wilt u hier meer over weten lees verder > Mercedes klassieker interieur renovatie 

Of neem direct contact op voor een afspraak      

Comments (1)

  • Heb een 450 SL- R107 uit 1978. Km stand 30.000 aanwijsbaar. Van verzamelaar gekocht. Auto in concours staat.
    Bestuurderstoel zakt naar links door. Lijkt mij dat bij zo weinig km. de veren nog in orde moeten zijn.
    Wat adviseert u en wat zijn globale kosten.
    Alvast bedankt

Comments are closed.