KNAC zegt: Geen angst voor toekomst oldtimer of klassieker

De KNAC beantwoordt al uw vragen over oldtimer en klassieker bezit.

Al eerder hebben wij op  de vele voordelen van een KNAC lidmaatschap gewezen. De KNAC zet zich al tientallen jaren in voor het behoud van oldtimers en klassiekers en maakt zich hard voor bescherming van ons mobiel erfgoed.

Volgens de  KNAC heeft de oldtimer zeker toekomst

Zeker de KNAC begrijpt uw zorgen, want kan je straks nog wel van je hobby genieten? We worden zo beetje allemaal verplicht om in een elektrische auto te rijden. Is er straks nog wel benzine? En hoe zit het met de milieu eisen? Moet we ons schamen omdat we genieten van onze klassieker? Volgens de KNAC zeker niet.

Oldtimer is mobiel erfgoed

Een oldtimer valt onder Mobiel erfgoed , en die zet je niet zomaar aan de kant. Als u zich toch nog zorgen maakt lees  dan zelf het artikel op de website van de KNAC

Een probleem in het injectiesysteem (en dus slecht lopen van de motor) komt eigenlijk nooit alleen door een kapotte spinnenkop. Het is vaak een opeenstapeling van meerdere kleine storingen, die zijn ontstaan in de loop der jaren.

Dit betekent dat er ergens benzine lekt, meestal uit verteerde benzine slangen. Pas op voor brandgevaar! Zet de auto buiten (start niet) en onderneem direct actie!

Dit minimaliseert het risico op brand in uw garage of tijdens het rijden.

Bij heel lange stilstand of als u minder dan 1000 km per jaar rijdt, adviseren wij u Classic Car Fuel van Ecomaxx in de brandstoftank te doen. Zie ons blogbericht!

Tank alleen de E5. Voeg bij elke tankbeurt handmatig een benzinetoevoeging ethanol killer/ stabilisator toe aan de benzine. Tank nooit E10!

Dit injectiesysteem zie je onder andere bij de Mercedes-Benz 300sl, de w113 Pagode SL, de w111 en w112, de w108 en w109 enz. Wij adviseren de Rektol 2t MIX toe te voegen bij elke tankbeurt E5 benzine.

Er zijn meerdere goede producten zoals VSPE Power Plus van het merk Miller Oils, de Bactofin van het merk Wagner of de Labracin.

De meeste oldtimers kunnen niet op loodvrije benzine rijden zonder risico op ernstige klepzetel slijtage, wat uiteindelijk kan leiden tot de vernietiging van de motor. Gebruik dus bij elke tankbeurt de geadviseerde brandstoftoevoeging, b.v. Labracin.