Iedere opdracht is uniek. Een kijkje in de keuken van ons ‘intensive care’ bedrijf

Een kijkje in de keuken van ons ‘intensive care’ bedrijf

Niet zelden, zien we de emotie van de klant op zijn gezicht, als zijn geliefde en gekoesterde oldtimer in onze Mercedes-Benz klassieker garage wordt achtergelaten voor een noodzakelijke ingreep.
Beetje vergelijkbaar met die eerste keer, dat een kindje in het kinderdagverblijf wordt achtergelaten. Met enige weemoed wordt die laatste blik geworpen, voor dat de oldtimer definitief aan onze zorg wordt toevertrouwd.

Natuurlijk realiseren wij ons deze emotie en nemen die verantwoordelijk niet lichtvaardig.

Mercedes Oldtimer en Klassieker Service Centrum Stolk

In de eerste plaats is het goed, stil te staan, bij het unieke karakter van ons Mercedes  Oldtimer en Klassieker service centrum. Vanzelfsprekend gaat het bij ons heel anders toe, dan in de dorpsgarage of bij een dealerbedrijf.
Veel van onze opdrachten, zijn bijvoorbeeld al eerder aangeboden bij andere garages en komen bij ons binnen als laatste hoopvolle mogelijkheid op nu eens een echte reparatie.

Iedere opdracht is uniek. Maatwerk is onze standaard.

Oorzaken, gevolgen en inzichten bij de uitvoering van opdrachten in ons Oldtimer en Klassieker Service Centrum

Niet in de laatste plaats door onze eigen kwaliteitseisen, neemt een reparatie of restauratie de nodige tijd in beslag.
Waarom kan deze tijd soms oplopen tot halfjaar of langer?

    • Omdat wij de klassiekers die voor u aan de beurt zijn ook onze volledige aandacht willen geven
    • Omdat als uw oldtimer bijna klaar is, u zo tevreden bent dat u uw opdracht wilt uitbreiden met extra werk
    • Omdat er vlak voor u 5 oldtimers met een kleinigheidje binnen komen, wat helaas geen kleine probleempjes blijken te zijn en alles zo steeds verder opschuift. Bekijk eens de onderstaande video

  • Omdat wij u liever niet met een half klare of zelfs onveilige auto wegsturen omdat de brug weer vrij moet zijn voor de volgende wachtende klant
  • Omdat rijden in een oldtimer of klassieker gewoon betekent dat je soms lang stilstaat
  • Omdat uw auto een moeilijk geval blijkt te zijn en de monteur tijd nodig heeft een zo goed mogelijke oplossing te vinden
  • Omdat een storing een combinatie van problemen kan zijn en er onvoorziene reparaties bij uw klassieker nodig zijn
  • Omdat andere al aan uw auto “gewerkt” hebben en daarom de puzzel een stuk moeilijker is
  • Omdat de zoektocht naar of levering van onderdelen vaak maanden of zelfs  nog veel langer duurt
  • Omdat dat ene onderdeel wat vorige week nog leverbaar was ineens niet meer leverbaar is
  • Omdat een MB onderdeel zo ver omgenummerd is, waardoor het niet meer past in uw auto
  • Omdat we onverwachts zelf naar het buitenland op onderdelenjacht moeten
  • Omdat er veel tijd wordt besteed om u te informeren over de status van de reparatie
  • Omdat een toeleverancier om komt in het werk en hierdoor langere leveringstermijnen hanteert
  • Omdat met de post een pakketje met nergens anders meer te vinden onderdelen zoekraakt
  • Omdat uw onderdeel nu al 5  weken bij de douane is blijven liggen en nog niet binnenkomt
  • Omdat als wij soms een onderdeel extern laten reviseren en dat maanden of zelfs veel langer kan duren
  • Omdat als zo’n onderdeel dan weer terug komt uw auto weer ingepland moet worden op een vrije brug
  • Omdat soms een gereviseerd onderdeel na montage niet aan onze kwaliteitseisen voldoet en we het restauratieplan moeten aanpassen
  • Omdat het vinden van goede revisiebedrijven steeds moeilijker is en zij ook naar onderdelen moeten zoeken
  • Omdat u een tussentijdse kostenindicatie wenst en hiervoor onderzoek nodig is
  • Omdat u tijd nodig heeft om keuzes te maken tijdens het restauratieproces
  • Omdat als uw auto om wat voor reden dan ook op “pauze” staat, wij aan de opvolgende auto’s gaan beginnen
  • Omdat er onverwachts bezoek komt, die wij gastvrij te woord hebben gestaan
  • Omdat er een machine of tester in ons bedrijf kapot is
  • Omdat u op het laatste moment toch graag een nieuw tapijtset of stoelhoes met lange levertijd wil
  • Omdat u ons vraagt werkzaamheden te doen die eigenlijk niet ons werk zijn, maar u geen ander weet
  • Omdat wij twijfelen of u de betalingen wel bij kunt houden en uw auto even op “pauze” hebben gezet
  • Omdat u wellicht al lang niets van u heeft laten horen en wij de auto op “pauze” hebben gezet
  • Omdat als uw klassieker langere tijd op “pauze” staat, u weer achteraan aansluit
  • Omdat uw auto lang bij de spuiter is blijven staan
  • Omdat verchromen van onderdelen vele maanden duurt en soms over moet
  • Omdat u ons vraagt om eindeloos in de perfectie bezig te blijven en u vergeet dat het een oldtimer is
  • Omdat wij op bijscholingscursus zijn
  • Omdat het hoogseizoen is
  • Omdat wij u gewoon niet kunnen helpen
  • Omdat wij, net als u wel eens op vakantie gaan

Staat uw situatie er niet bij? Dan is het gewoon omdat wij die helaas vergeten zijn………. 😉

Ondanks het feit dat ons Service Centrum een bedrijf is waarbij, door de aard en de soort, er menigmaal sprake is van een hectische bedrijfsvoering, blijven wij iedere opdracht met overgave en passie accepteren en uitvoeren.

Wachten duurt lang en kan best vervelend zijn. In de eerste plaats voor u als klant, maar ook voor ons. Immers een oldtimer die we niet kunnen afleveren blijft hier ook langer in de werkplaats staan en neemt de ruimte in van een andere klant die wacht op een reparatie of restauratie. Stress aan beide kanten.

Moet u wellicht wat langer wachten? Denkt u dan nog eens aan het bovenstaande lijstje.

Loopt u vast met de reparatie of restauratie van uw Mercedes-Benz oldtimer of klassieker?

Neem gerust contact met ons op