R107 of C107 bumpers koplampen kilometerteller ombouwen van Amerikaans naar Europees

Amerikaanse Mercedes R/C 107 ombouwen naar  Europese uitvoering

 

De Mercedes-Benz 107 SL en SLC modellen werden vroeger in grote aantallen naar exportlanden verkocht. Deze Noord Amerikaanse export R107 en C107 modellen hebben de “dikke” vooruitstekende Amerikaanse bumpers. Veel klanten kiezen ervoor om hun 107 door ons om te laten bouwen naar een Europese uitvoering. Ook omdat bij een waarde taxatie de klassieker hoger gewaardeerd wordt.  De originele Mercedes-Benz bumpers zijn zonder discussie van de beste kwaliteit, maar helaas slecht leverbaar en erg kostbaar. Iets voor de echte liefhebber dus. Wij doen ons best om de moeilijk te leveren originele onderdelen voor de echte  liefhebber op voorraad te houden, maar deze onderdelen zijn niet voor iedereen weggelegd. Welke opties zijn er nog meer voorhanden als u toch graag een Europese uitvoering wilt.

Imitatie bumpers voor de Mercedes-Benz SL R107 en C107 uit Vietnam

Er worden al jaren “goedkope” imitatie bumpers aangeboden voor de Mercedes-Benz SL en SLC, gemaakt in Vietnam. Ook met deze bumpers hebben wij ervaring en helaas zeker niet altijd positief. Deze bumpers zijn meestal opgebouwd uit stukjes RVS plaat, waarna deze glimmende RVS delen hoogglans gepoetst of gepolijst zijn. Na enkele jaren gaan de naden zich aftekenen en worden de RVS delen mat. Ook is de passing helaas erg slecht, waardoor monteren veel meer arbeidskosten in beslag neemt en het eindresultaat vaak niet perfect is.

YT video van 107 Vietnam bumpers

Euro imitatie bumpers voor de Mercedes-Benz SL en SLC uit Duitsland

De interesse voor de Mercedes-Benz SL en SLC is op dit moment erg groot, waardoor er inmiddels ook betere imitatie bumpersets op de markt komen. Na verluid worden deze bumper sets in Duitsland gemaakt en komt de kwaliteit dicht bij die van de originele bumpersets. De producent claimt dat de imitatiedelen van deze Euro bumpers gemonteerd kunnen worden samen met originele Mercedes-Benz onderdelen. Ook zijn deze bumpers niet gemaakt van gepoetst RVS, maar zijn  zoals het hoort verchroomd. Hierdoor blijft de glans gewaarborgd. Het aanpassen van de carrosserie op de Europese bumpers is ook niet meer nodig. Er worden gewijzigde montagebeugels gemonteerd, waardoor de montage sneller gaat dan met de originele beugels. Het ombouwen van de bumpers naar Europese uitvoering is wettelijk niet verplicht.

Sealed beam koplampen

Veel van onze klanten kiezen ervoor om de koplampen optisch “Amerikaans” te laten, maar inmiddels worden er ook goede imitatie koplampen en achterlichtglazen gemaakt voor de Mercedes-Benz 107 SL en SLC. Wel zijn de achterlichtglazen net zo gevoelig op scheuren als de originele van Mercedes-Benz zelf. Maar let op, wel moeten wel de sealed beam-lampen worden vervangen door koplampunits die voldoen aan de Europese ECE-regelgeving.

Kilometerteller

Veel klanten kiezen ervoor om ook de kilometerteller om te bouwen, dit gaat vaak in combinatie met revisie van het tellerwerk. Het ombouwen van de mijlenteller naar kilometer teller is wettelijk niet verplicht.

Montage uitsluitend tijdens onderhoudswerkzaamheden

Helaas verkopen wij door capaciteit problemen geen losse onderdelen, maar monteren wij deze onderdelen alleen in onze werkplaats in combinatie met onderhoudswerkzaamheden van een Mercedes-Benz 107 SL of SLC.

Lees het ons Blog over de verschillende Europese en Amerikaanse 107 modellen

Bedenk voordat u uw Mercedes 107 om laat bouwen van Noord Amerikaans naar Europese uitvoering of dit wel de juiste keuze is voor uw 107 , lees daarvoor eerst ons Blog over de verschillende r107 modellen.

Is uw Mercedes-Benz oldtimer nog niet bij ons in onderhoud, maak dan vandaag nog een afspraak

Ja, wij bieden volledige aircoservice, inclusief retrofitten van R12 naar R134a, wat noodzakelijk is bij klassiekers en oldtimers. Wij bouwen (achteraf) geen airco in.

In tegenstelling tot bij een moderne auto vindt diagnose stellen bij oldtimers stapsgewijs plaats tijdens het “sleutelen”. Even “aan een kastje hangen” en wachten op een uitslag waar u zelf mee verder kunt is dus niet mogelijk.

Door de vele aanvragen is het niet meer mogelijk om onze monteurs te bellen of te e-mailen voor een technische vraag. Ook niet tegen betaling. Dit geldt uiteraard niet voor onze vaste klanten. Bestudeer onze website en YouTube kanaal.

Nee, wij reviseren of repareren alleen onderdelen voor oldtimers waaraan in onze eigen garage gewerkt wordt. Zo staan we garant voor de kwaliteit.

Ja, geef dit vooraf aan en wij bewaren alle vervangen onderdelen voor u.

Jazeker. Dit werk voeren wij uit. Zie onze website voor meer informatie.

Wij reviseren alleen automaatbakken en alleen van Mercedes oldtimers waaraan in onze garage gewerkt wordt.

Ja, maar let op! Alleen tijdens grote onderhoudswerkzaamheden in onze garage aan Mercedes oldtimers of klassiekers.

Gebrek aan ervaring en kennis, gebrek aan de juiste onderdelen of goede adressen om revisiewerk uit te besteden. Gebrek aan Mercedes handboeken, afstelgegevens en diagnoseapparatuur. Vooraf prijsafspraak gemaakt. Te laag budget. Vooraf levertijd afgesproken.

Dit begint bij de benzinetank, verder naar brandstofpomp / brandstofpakket, benzine- leidingen en slangen e.d.

Afhankelijk van welk injectiesysteem; het reviseren van de brandstofverdeler (spinnenkop), vervangen van injectoren, warmloopregelaar e.d. of het reinigen van injectoren en opnieuw aanzetten van benzineslangen.

Nee, wij werken alleen rechtstreeks voor de eigenaar van de oldtimer. U kunt uw klant wel doorverwijzen naar onze garage, waar hij zelf de regie overneemt.