E-fuels de toekomst voor onze klassiekers

Ecomaxx synthetische benzine

In onze Mercedes-Benz klassieker garage gebruiken wij nu al enkele jaren Ecomaxx. Dit is een synthetische gas to liquid benzine voor oldtimers en klassiekers en bevalt ons heel goed. Deze ongelode benzine geeft een schonere verbranding en heeft een langere shelflife dan traditionele benzine. Dit zijn alleen al 2 grote voordelen. Goed voor het milieu en goed voor uw klassieker. Want elke oldtimer bezitter weet dat oude benzine in de tank grote problemen geeft. En zeker met de huidige moderne benzine aan de pomp, want die is slechts kort houdbaar.

Zijn e-fuels de toekomst voor onze klassiekers?

Mercedes klassieker Specialist  Stolk denkt van wel. De toekomst ligt natuurlijk niet bij synthetische brandstoffen uit fossiele basis, maar bij synthetische brandstoffen uit klimaatneutraal gemaakte waterstof. Op die manier kunnen wij tot in de eeuwigheid fossielvrij genieten van onze klassiekers en oldtimers. De Duitse ADAC heeft onlangs weer een nieuwsbrief de deur uit gedaan, en ook rally legende Walter Röhrl  spreekt zich uit voor deze brandstoffen.

bent u nieuwsgierig geworden en wilt u hier meer over lezen? klik verder……

Een probleem in het injectiesysteem (en dus slecht lopen van de motor) komt eigenlijk nooit alleen door een kapotte spinnenkop. Het is vaak een opeenstapeling van meerdere kleine storingen, die zijn ontstaan in de loop der jaren.

Dit betekent dat er ergens benzine lekt, meestal uit verteerde benzine slangen. Pas op voor brandgevaar! Zet de auto buiten (start niet) en onderneem direct actie!

Dit minimaliseert het risico op brand in uw garage of tijdens het rijden.

Bij heel lange stilstand of als u minder dan 1000 km per jaar rijdt, adviseren wij u Classic Car Fuel van Ecomaxx in de brandstoftank te doen. Zie ons blogbericht!

Tank alleen de E5. Voeg bij elke tankbeurt handmatig een benzinetoevoeging ethanol killer/ stabilisator toe aan de benzine. Tank nooit E10!

Dit injectiesysteem zie je onder andere bij de Mercedes-Benz 300sl, de w113 Pagode SL, de w111 en w112, de w108 en w109 enz. Wij adviseren de Rektol 2t MIX toe te voegen bij elke tankbeurt E5 benzine.

Er zijn meerdere goede producten zoals VSPE Power Plus van het merk Miller Oils, de Bactofin van het merk Wagner of de Labracin.

De meeste oldtimers kunnen niet op loodvrije benzine rijden zonder risico op ernstige klepzetel slijtage, wat uiteindelijk kan leiden tot de vernietiging van de motor. Gebruik dus bij elke tankbeurt de geadviseerde brandstoftoevoeging, b.v. Labracin.

Geen reacties mogelijk.