Nokkenas 380SL wordt weer in kleine oplagen gemaakt en is dus weer leverbaar Zoeken naar de juiste onderdelen kost elke oldtimer monteur veel arbeidsuren. En als er dan ook nog eens nergens het juiste onderdeel […]
by // Blog, Blogs, Nieuws, Tips // 0
Na 1 maart mag de Mercedes-Benz klassieker weer op de weg Jawel hoor, het is weer 1 maart geweest. De Mercedes-Benz klassieker mag weer ontwaken uit zijn verplichte drie maanden lange winterslaap. Maar, is hij […]
Mercedes oldtimer of  klassieker loopt te rijk bij APK keuring In een eerder Blogbericht hebben we het al uitgebreid gehad over de schadelijke gevolgen van bio ethanol in onze hedendaagse E10 en E5 benzine en […]
Clubauto R/C 107 SL club voor noodzakelijk klein winter onderhoud bij Stolk in Balkbrug. Elke club heeft nieuw bloed nodig. De oudere clubleden kennen de Mercedes oldtimer en klassieker nog uit hun jeugd, sommige jongere […]
Welke benzine tanken en welke benzinetoevoeging gebruiken Bent u vaste klant in onze Mercedes-Benz klassieker en oldtimer garage, dan ziet u onder elke factuur het dringende advies staan om een brandstoftoevoeging bij elke tankbeurt aan […]
Een modern injectiesysteem op een Mercedes klassieker bouwen; de voor- en nadelen Sommige garages die werken aan Mercedes klassiekers en oldtimers hebben moeite met het werk aan het injectiesysteem en bieden de klant vervolgens de […]
Hoe verbetert u de lichtopbrengst van uw Oldtimer koplampen Er zijn nog best dagen met heerlijk weer, die uitnodigen om met de Mercedes oldtimer op stap te gaan. Immers tot 1 december mag u de […]
Mercedes-Benz R / C 107 SL / SLC, uitleg over de verschillende modellen De Mercedes-Benz W113, met de mooie bijnaam Pagode is opgevolgd door de R/C 107. Werd de W113 Roadster nog aangeduid met een […]
Radiator op tijd vervangen Het grootste risico op schade aan de radiator is een beschadiging veroorzaakt door een botsing. Maar corrosie, verkalking en ouderdom veroorzaken na verloop van jaren lekkages van de koeler. Het is […]